Januari

Ben Blaauw rond 1970. Zanger gitarist gevraagd in Utrecht? De beste live muziek bij Ben's Bookings.

Gitarist Ben Blaauw bij Highway Chile in Rotterdam. Rocband boeken of bluesband huren? De beste bands van Zuid Holland bij Ben's Bookings.

In Januari beleef ik een bijzonder jubileum. Omdat ik op mijn 12e verjaardag mijn eerste gitaar kreeg is het makkelijk bij te houden hoe lang Ben Blue “in de muziek zit” en dat was dit jaar veertig jaar op de kop af. U mag het rekensommetje maken. Via de blues van Crash Landing naar de hardrock van Highway Chile, de happy metal van Helloise en door naar akoestische covers met Big Bucks & Easy Money en Ben Blue solo. Van groot naar klein is ook groeien en oude liefde roest zeker niet, gezien de bluesrock band Hurricane Bob en de reünie van Helloise in 2013. Big & Easy openen het jaar voor de 17e keer traditioneel in café de Pui in Rotterdam.

Februari

Televisie met sport in het café. live muziek boeken voor een verjaardag? Akoestische muziek voor feest, receptie of kroeg gezocht? Zanger gitarist Ben Blue en akoestisch duo Big Bucks & Easy Money!

Eind januari/begin februari vier ik met Madame Jeanette een heerlijke vakantie op Curacao, ter ere van het bereiken van een mooie ronde leeftijd van Madame. Gezien het feit dat we met een dame van doen hebben houden we het op “Een mooie ronde leeftijd”. Ook in februari begint een reeks Johnny Cash tribute optredens in De Rembrandt in Honsselersdijk, waar ze een haak hebben om je gitaar op te hangen, maar helaas ook live voetbal op een groot scherm. Toch wordt het nog hartstikke gezellig.

Rockband in de studio. live muziek gezocht voor braderie? Blues en rock van Hurricane Bob. Powertrio voor kroeg en bluesfestival. Met Ben Blaauw, Ocki Klootwijk en Arie Verhaar.

Maart

In maart 2014 duikt Hurricane Bob de Rocktown studio in om nieuw repertoire te schrijven. Het resultaat is zo vet dat het wel eens een album zou kunnen gaan worden. Bij het publiceren van deze blog is er nog steeds schitterend materiaal. In de kast, met als goed voornemen om er in 2015 echt een CD van te gaan maken.

Gitarist Ben Blaauw rond 1980. Gitarist zanger voor een feest in Brabant? Ben's Bookings, ook voor een duo, coverband of jazz combo.

April

In april bedenkt de rock-legende Ted Nugent ineens dat hij zijn peperdure customized Gibson Birdland terug wil, die hij ergens in de jaren ’70/’80 via een radio wedstrijd had weggegeven aan een veelbelovende en vooral hondsbrutale jonge Nederlandse gitarist. Hardrockend Nederland komt me op het spoor maar ik kan ome Ted niet helpen omdat hij, een jaar na het winnen van de gitaar, bij onze eerste en enige ontmoeting een dusdanig nare indruk op me had achtergelaten dat ik de volgende dag zijn gitaar voor een appel en een ei bij de muziekwinkel heb ingeleverd. Muzikanten zijn gevoelsmensen, geen zakenlui.

De gitaar heeft indertijd wel voor een flinke carriere-boost gezorgd omdat mensen naar concerten van Highway Chile kwamen om de Birdland te zien.

Mei

Alle live muziek van Ben's Bookings bij elkaar. Live bands, entertainment, pop-, rock- en feestbands bij Ben's Bookings

In mei gaat deze centrale website van al mijn bandjes de lucht in. Blijdschap alom omdat we nu alles netjes bij elkaar hebben, ik nog maar één agenda hoef bij te houden en het er, al zeg ik het in alle bescheidenheid zelf, gelikt en professioneel uitziet. Dat er een slang onder mijn hoofdkussen slaapt ontdek ik helaas pas maanden later, als ik niet meer gebeld word voor optredens en mezelf niet kan vinden op het Almachtige Internet. Het aanvinken van slechts één vakje verbood alle zoekrobots de toegang en ik was beter verstopt dan een gecamoufleerde commando in het oerwoud. Foutje…

Madame Jeanette & the Peppers Curacao. Jazz bandje gezocht voor een huwelijk, receptie of restaurant? Van Limburg tot Friesland en van de Randstad tot de Achterhoek.

Juni

In juni gaan we gewoon wéér naar Curacao. Dit keer voor een paar concerten met Madame Jeanette & the Peppers. Hoewel het oorspronkelijke plan een aantal malen moet worden bijgesteld en aangepast hebben we toch een heerlijke tijd en doen we een paar ontzettend leuke optredens op verrassende locaties. Bovendien sleutelen we fors aan arrangementen en koortjes op de veranda van ons niet onaangename appartement. De band speelt onder andere bij Blue Bay, Rock Beach en Pirate’s Nest en het lukt me om in één trip twee keer te verbranden.

Rock band. Rock bandje gezocht? Coverband voor feest of café huren? Ben's Bookings voor een betaalbare band in Den Haag.

Big Bucks & Easy Money en de Enge Buren. live muziek boeken voor een verjaardag? Feestmuziek van Noord-Holland tot Gelderland en van Brabant tot Drenthe. Huur een band bij Ben's Bookings.

Juli

In juli gebeurde er muzikaal niet zoveel. Daarom hadden we tijd om terug te blikken naar het verleden. Zoals de Van Halen sessie in 1997 met mijn favoriete rode broek en Anton “Easy” Arema als Sammy Hagar of een jaar eerder de Horizontoer met Big & Easy en de onnavolgbare Enge Buren op Terschelling in 1996.

Akoestisch duo Big Bucks & Easy Money. Akoestische muziek maar dan stevig. Het beste rockduo van Nederland. Bandje gezocht? Ben's Bookings.

Augustus

Nog een muzikaal rustige maand. Een mens moet tenslotte ook af en toe eens op vakantie, dit keer met de twee meest geweldige meiden ter wereld die heel toevallig mijn dochters zijn en nog wat familie en aanhang naar Toscane, wat heel toevallig een van de mooiste plekken op de hele wereld is. Ik overleef het allemaal wel, hoor. Aan het eind van deze maand beginnen Big Bucks & Easy Money aan seizoen 22.

K'BAM! de akoestische rockband. band huren voor een feestje? Wij hebben een zanger gitarist, akoestisch duo, een feestband, jazz combo en een bluesrock powertrio

September

Een behoorlijk feestelijke maand. Begin september mag K’BAM! de akoestische rockband haar 20e verjaardag vieren en op 24 september treed ik in het huwelijk met mijn eigen Madame Jeanette, die in alle bescheidenheid heel toevallig de allermooiste vrouw van de hele planeet blijBen Blue en Madame Jeanette. bandje huren voor een tuinfeest? Jazz combo met rustige achtergrondmuziek voor feest, receptie of restaurant Madame Jeanette & the Pepperskt te zijn. Een mens kan het slechter treffen. Aangezien we er dit jaar al een paar keer eerder tussenuit zijn geweest beslaat de huwelijksreis een lang weekend op, nou ja, één van de mooiste plekken ter aarde: Glaasjes witte wijn bij de haven. band huren? Feestje, huwelijk of receptie? Boek je live muziek bij Ben's Bookings.Terschelling!

Oktober

Live muziek voor elk feest boek je bij Ben's Bookings. Jazz, pop, rock, blues, country & western.

Werkelijk groot nieuws deze maand: We hebben het lek boven, het probleem gevonden en de ellende overwonnen. Het verschrikkelijke “verstop mij” vinkje is uitgezet en alle zoekrobots mogen nu vrijelijk over onze website paraderen, snuffelen, browsen en wat ze verder nog lekker vinden. Desnoods een plasje doen. Opdrachten en betaald werk lonken weer aan de horizon en het leven in zijn algemeenheid is goed.

November

Ben Blue's hardrockband Helloise gaf in 2013 een reunieconcert in de Boerderij in ZoetermeerHet grootste nieuws in November is dat de CD/DVD box van het reünie concert van Helloise van juni 2013 eindelijk klaar is. De fans zijn lyrisch en bestellen hem massaal. Het prachtige sprookje dat begon in 1984 wordt 30 jaar later eervol en groots afgesloten. Iedereen, inclusief ikzelf, geniet van de schitterende beelden, de geweldige audio en de herinneringen die worden opgeroepen aan de mooiste tijd in de levens van mij en veel van mijn vrienden. Happy metalband Helloise met onderbrekingen 1984-2013.

Akoestisch duo Big Bucks & Easy Money is te boeken voor elk feest. Pop, Rock, Blues an andere covers.December

In december wordt er gewoon ouderwets lekker veel opgetreden door de verschillende bands, zodat ik ondanks de stille zomer en de verborgen website toch weer op een kleine honderd optredens kan terugblikken dit jaar. Het SKVR seizoen wordt afgesloten met twee prima uitvoeringsavonden waarbij “mijn” bandjes goed genoeg presteren om de meester trots te maken. Oudejaarsdag spelen Big & Easy traditioneel in een elk jaar uitpuilender café de Waal in Vlaardingen en ’s avonds sluiten we af bij café Pursers, dat ook uitermate gezellig blijkt te wezen.

1 januari 2015 luiden we het nieuwe jaar in in café de Pui. Voor de 18e keer met Big Bucks & Easy Money. Ik bedank iedereen die meegeholpen heeft om van 2014 een puik jaar te maken en wens jullie allen een fantastisch 2015!